LPS Bacău

Acasă » Proiecte » Întâlnire de parteneriat strategic Erasmus+

Întâlnire de parteneriat strategic Erasmus+


Parteneriatul strategic Erasmus+ KA2 intitulat A Constructive Approach to Teaching: Creative Drama (2014-1-TR01-KA201-013012) a permis întâlnirea elevilor și cadrelor didactice din Turcia, România și Ungaria, în cadrul penultimei întâlniri de proiect. Inspectori șolari din cadrul Inspectoratului Școlar Județean din Bacău, elevi și cadre didactice din Palatul Copiilor și din Liceul cu Program Sportiv au participat la activitățile didactice și cultural-artistice organizate de școlile partenere din Ungaria, în perioada 04-18 aprilie 2016, în localitatea Oroshaza.

13115467_10153562308868148_2086507727_n.jpg

Trebuie specificat faptul că parteneriatul strategic este coordonat de către Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü, adică Directoratul Provincial din Șanliurfa, afiliat Ministerului Educației din Turcia (cu partenerii săi asociați Genç Ufuklar Eğitim Bilim Kültür Sanat ve Gençlik Kulübü Derneği, Şanlıurfa Güzel Sanatlar Lisesi, Özel Şanlıurfa Saraç İlgi Okulları Anadolu Lisesi). Partenerii Directoratului Provincial din Șanliurfa sunt Inspectoratul Școlar Județean din Bacău (cu partenerii săi asociați: Palatul Copiilor și Liceul cu Program Sportiv) și Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, centrul Regional de Mentenanță din Oroshaza, Ungaria (cu partenerii săi asociați: Táncsics Mihály Tehetséggondozó Gimnázium, Justh Zsigmond Városi Könyvtár).

Parteneriatul pentru invățare și schimb de bune practici aduce două tipuri de întâlniri de proiect, unele proiectate special pentru factori decizionali (inspectori șolari, directori), iar altele proiectate pentru elevi și profesori din unitățile de învățământ asociate. Dacă întâlnirile de management vizează analiza modului în care proiectul se implemenetează la nivel local și european, iar factorii decizionali creează materialele-suport pentru implementarea teatrului pedagogic în instituțiile șolare aflate în subordine, diseminează și fac transparente rezultatele de la nivelul parteneriatului, întâlnirile de lucru, elevi și profesori deopotrivă, au scopul de a aborda teatrul pedagogic, ca metodă de stimulare a creativității elevilor și de creștere a motivației intrinseci pentru învățare.

13161486_10153562309458148_2109606003_o.jpg

La întâlnirea din Ungaria, delegația României a fost formată de inspectorii școlari prof. Ida Vlad, prof. Doina Marinov, prof. Ana-Maria Rotaru, două cadre didactice din cele două instituții asociate(prof. Adriana Cristina Busuioc- Palatul Copiilor, prof. Mihaela Bibire- Liceul cu Program Sportiv) și cinci elevi (Elena Mădălina Cadar, Diana Otilia Rău- Liceul cu Program Sportiv și Anabelle Graur, Diana Gabriela Neguriță, Georgiana Prisacaru- Palatul Copiilor).

Obiectivele acestei întâlniri au vizat evidențierea avantajelor teatrului pedagogic, ca metodă didactică atractivă și stimulativă pentru elevi, cunoașterea principalelor aspecte de ordin cultural, istoric, geografic și educațional ale Ungariei, țara gazdă a reuniunii de proiect.

Programul de activități a fost unul dens. În prima zi, 4 aprilie a.c., delegațiile din cele trei țări s-au întâlnit pentru a stabili detaliile cu privire la programul de activități și strategiile ce vor fi abordate pentru a se putea realiza un film de către elevi. Aceștia vor fi actori, iar colegii lor din Ungaria își vor împărți sarcinile de scenografi și cameramani, rezultatul fiind un film educativ pe tema educației în actualul secol și în secolul trecut. În data de 5 aprilie delegațiile celor trei țări au vizitat parcul aflat în patrimoniul național din Opusztaszer. Acest loc a fost ales pentru a se putea filma prima parte a filmului- produs al întânirii de proiect. De asemenea, participanții au putut vizita complexul, au aflat detalii de ordin istoric despre Ungaria, despre acastă zonă a țării situată în regiunea Csongrad și au vizitat panorama Feszty, deschisă publicului larg încă din 1894. După-amiaza a fost dedicată vizitării orașului Szeget, oraș cu o bogată tradiție universitară. Miercuri, 6 aprilie, a fost o zi dedicată vizitării șolilor partenere. A fost un bun prilej pentru participanți de a cunoaște elevii și profesorii din cele două instituții școlare, de a afla informații prețioase cu privire la sistemul de învățământ din țara gazdă, de a interacționa, de a se familiariza cu diferitele tipuri de proiecte în care elevii sunt implicați pe parcursul unui an școlar. Elevii au filmat și cea de a doua parte a filmului mut. Următoarea zi a permis participanților să se întâlnească cu primarul localității Oroshaza, care a lansat o invitație ca orașul să fie promovat în România și Turcia, ca unul dintre locurile ofertante din punct de vedere turistic, mai ales prin Băile Gyoparos. Vizita la Școala Vorosmarty Mihaly a permis participanților sa asiste la punerea în scena a unei secvențe din Aventurile lui Pinocchio. La Bibioteca din oraș elevii și profesorii au fost provocați să participe la jocul intitulat Găsește o carte și au asistat la o prezentare cu privire la importanța filmului mut de-a lungul timpului.

Rezultatele întâlnirii sunt materialele audio-video realizate, fotografiile, impresiile elevilor, desprinse din chestionarele de mobilitate, filmul mut realizat. Impactul acestei întâlniri de proiect a fost major pentru cei elevi și pentru cadrele didactice care i-au însoțit. Atmosfera destinsă, noii prieteni, învățarea prin cooperare, creativitatea largită, orizonturi noi de informații, în plan istoric, cultural, social, lingvistic sunt doar câteva dintre aspectele pozitive semnalate de aceștia.

13170006_10153562309838148_587677010_o.jpg

,, Activitățile desfășurate în școlile și instituțiile de cultură din Oroshaza ne-au oferit prilejul de a cunoaște un alt sistem de învățământ, de a colabora cu partenerii de proiect și de a constata, încă o data, cât de receptivi sunt elevii când sunt antrenați în situații nonformale de învățare. Entuziasmul, creativitatea, spiritul ludic au definit lucrul în echipă, conducând la rezultatele așteptate. Gazdele ne-au oferit condiții optime pentru desfășurarea momentelor din agenda de lucru și ne-au impresionat prin numărul de proiecte derulate în timp și experiența acumulată.’’

Prof. Ana-Maria Rotaru

Prof. Mihaela Bibire

Publicitate

Împărtășește-ne părerea ta!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

mai 2016
L M M J V S D
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Susținem proiectul

semn spre carte

%d blogeri au apreciat: